today was a bad day!

Det här vädret ger mig otroligt stora tankar om att ta självmord! Eller något kanske smartare är ju annars att flytta utomlands. Jag tar tillbaka. Skulle aldrig ta mitt liv. Men vädret tar kåååål på mig och mitt psyke!!
Tur att jag har Bella ialf (:

Min hals är inte alls bra men för att inte ligga hemma med ångest över hur mycket jag skulle missa om jag stannar hemma så går jag till skolan trots bördan! KOPIÖST bra av mig själv!

Eftersom att jag är en riktig nolifer och känner att jag vill dela med mig av den otroligt goda maten jag gjorde idag tänker jag ge er ännu ett recept på Falukorv i ugn denna gång. Alla hoppar i jubel av malins alla recept. Ni skulle kunna kasta era kokböcker och bara ägna eftermiddagarna åt att läsa min blogg så skulle ni överleva! Inga halvfabrikat här heller. Hemma gjort potatis mos också. MUMMA! Utan redskap till och med. Jag är en riktigt Cool katt!

En halv falukorv
En gul lök
tomatpuré
ketchup
senap
chaminjoner
OST!


Lägg halva falukorven i en ugnsform eller vad det nu ska kallas. Snitta i lagom stora bitar men inte helt (herregud, ni vet väl kära någon hur en falukorv i ugn ser ut. Gush)
Mellan varje skiva spritsa i senap. Jag använde johnnys senap. Den söt-starka. Efter det lägger man i en typ skivad lök mellan varje. Inte för smala skivor lök. (man kan även bryna löken lite innan om man inte gillar den riktiga lök smaken). Häll sedan över lite tomatpuré och ketchup över hela och en halvburk champinjoner. Till sist men det absolut viktigaste, MYCKET ost! det är ju liksom som ett viktigt tilltugg till falukorven enligt mig. Sjukkkkkkt gott. MM!

Sedan hemmalagat potatismos utan redskap då.

Koka potatisar i små bitar. Låt som koka sönder lite så är det lättare att mosa sedan.
Mosa med en gaffel och blanda i smör och mjölk efter smak och konsistens. Mitt tips är att kanske ha ljummen mjölk om man häller i det för min potatismos vart inte så varm som jag hade velat ha den. Tillsätt salt och Peppar.

Voila! Bus enkelt.

Alla kunde säkert redan detta och då har jag tillbringat påtok för mycket tid på absolut onödig fakta.

Vart ingen dagens outfit och för att vara helt ärlig så glömde jag imorse för jag fick lite brått!
Ska försöka minnas det imorgon ialf :)
Livet som studerande är faktiskt inte så lätt! Ett stort tecken på att vi får påtok för lite studiebidrag är att ingen har pengar från och med mitten av månaden. Hemskt pinsamt och det är betyder att staten borde vara lite generösa mot framtidens viktigaste personer som snart ska komma ut i arbetslivet och höja vårat studiebidrag med minst 1000kr!!

Haha nu ska jag duscha. Saknar Mamma så hälften vore nog. I helgen ses vi! :) Och på fredag ska jag, Bella och desirée kolla på bio. Ngt tips?

Dusch dags sen sova i tid. Puss

Kommentarer
Postat av: Emma ♥

Kommer du hit nu i helgen ? :) <3

2010-01-27 @ 20:12:43
URL: http://glamorouz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0