homewife

Idag har jag inte kunnat röra mig knappt. Sablans träningsverk måste jag säga.. Barnen har inte vart så himla snälla i helgen måste jag nog säga. Tråkigt nog. När man träffar dom så sällan så blir man bara arg när dom är här för Moa har kommit in i treårs trotsen eller ngt och gör ALLT hon inte får! Spottar på bordet, slåss, skriker, klättrar O.s.v. Mio är bara gnällig och vägrar äta. Men trots allt så är dom mina små prinsessor. Jag blev otroligt glad i fredags när jag möttes av dom i dörren när jag kom hem. Har saknat dom otroligt!

Har bara kollat tv hela dagen typ fast jag ställde mig nyss och lagade ihop en god köttfärssås faktiskt. Har aldrig gjort det förut så kände att det var på tiden. Jag gillade den och det gjorde likaså min far. Även fast han är så illa tvungen att säga att den var god så verkade det som att det kom från hjärtat ;) Men vem vet! Så länge jag gillade det så är jag nöjd. Då svälter ju inte jag ialf. Inte gubben heller för den delen för han åt den ju ialf :)

 

För er som inte har en blekaste på hur man gör en köttfärs ska ni få ett recept av mig nu som jag gjorde idag :)

Ca 400gr blandfärs

½-1 lök beroende på smak

2 vitlöksklyftor

2/3 av en burk pressade tomater

tomat puré efter smak

3dl grädde

Om såsen skulle bli för lös häll då i lite vetemjöl

Jag tillsatte även lite ketchup för jag tyckte smaken var "lam"

En burk champinjoner

Sen salt och peppar såklart!


Om det nu skulle vara några frågor efter mitt fina recept här så är det bara fråga ;) Det finns ju tusen olika sätt att tillaga en köttfärssås på. Man kan tillsätta allt i princip efter smak och tycke. Jag tillsatte champinjoner tex. men det är ganska vanligt i en köttfärssås ;) Sedan kan man ju istället för grädde ha vatten, mjölk eller kanske ingenting om det nu skulle bli mycket vätska från köttfärsen och tomatkrossen. Som sagt. Pröva sig fram är nog det allra bästa :)

Nu ska jag sitta och tycka synd om mig själv med min extrema träningsvärk som jag på ett sätt tycker om. Man känner ju att man rört på sig då och att man lever ;)

Imorgon efter skolan går jag och Bella till moster Therese för att fika :) Ska bli myspys. Annars har jag inget att se fram emot under veckan i skolan eftersom att det är kärnämnes veckor så jag börjar räkna ner till helgen så Mammsen och Fredriken kommer. DET ska bli kul! Vi ska kolla på gästabudsbollen sedan gå till rhodos och äta med Bellan, Claran och Dessan om allting går enligt planerna.

Ni får bilder imorgon känner att jag vart lite snål senaste dagarna! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0