fysalis-kropalis

Saknar, det är de endaa ord som existerar i mitt huvud just nu. Sådana här kvällar när ja tänker för mycket så blir ja tom. e de rätt ord eller vafan. Ja bestämmer här och nu att ett ord som betyder mycket saker som t.ex. Lycka, längtan, saknad, sorg, kärlek, vänner, livsglädje, bra val och familjerelationer får heta fysalis-kropalis. Lägg det på minnet!
Jag sitter här och tänker på hur mycket jag saknar mina väddöbor. och hur mycket jag saknar min mamma. men även hur mycket jag nöjdar över att jag flyttat. Jag har blivit bra på saker. Jag har lärt mig mycket och nu förtiden så skriver jag Mvg eller Vg på alla skolarbeten som görs. Jag ringer min farfar som inte hör av sig till sina barnbarn och bjuder in mig själv på en lunch trots hans bitterfitta till fru. Jag har planer på att hälsa på min Farmor som kämpar på och ställt upp som en galning på barn och barnbarn sedan födsel. Jag saknar min mormor som alltid funnits där i höghuset bredvid och som ringer mig lite då och då för att få höra hur jag har det och är stolt över mig. Jag sitter även och tänker på hur mycket jag vill spola tillbaka tiden när jag tänker på alla ord jag sagt till min mamma när hon som mest förtjänat dom. jag vet att hon inte hade gjort om det och då skulle jag slippa höra mig säga dom orden.
Jag sitter och nöjdar över att jag flytta för att Bella är bland det bästa jag vet. Och min pappa, vi som har så mycket att ta igen. Jag ger dig chansen. Och mina småsyskon. Mina kära småsyskon. Ni livar upp mitt liv. Jag e lycklig med er. Jag kan även sitta här och nöjda över att jag tränat idag med mitt NYA fotbollslag. Som om jag inte hade gjort tillräckligt med saker som är nya i min vardag. Jag e cool. Jag e fan de. Jag sitter här och tänker på hur hade det sett ut om jag inte flyttat. Hade jag vart en norrtäljebo då som statuskåtar och tappar min personlighet. Det är inte jag. Och tacka fan för flytten.

Och Mamma, Jag älskar dig. Och du ska veta att jag tänker på dig. mer än du tror. Och jag saknar att inte kunna ta dina kläder när jag inte får.

Godnatt









Kommentarer
Postat av: Mormor Anna

Du är helt otrolig,Malin!När jag läser allt det fina, du skriver,så rinner mina tårar i floder. DU ÄGER!! Mamma och Pappa SKA vara stolta över dig!Du är en riktig överlevare.Fortsätt så här så kommer det att gå BRA för dig. Kram!!

2009-11-29 @ 15:45:21
Postat av: Malinwahlgren

Tack Mormor anna! de värmer att min text kunde beröra någon :) kramar

2009-11-29 @ 17:27:31
URL: http://mmalinwahlgren.blogg.se/
Postat av: Anonym

är det så du ser oss nu malin ?

2009-11-29 @ 20:39:59
URL: http://linderlisa.blogg.se/
Postat av: Linda - Rosa chica

Hej! :)

Jag har en tävling i min blogg där du kan vinna sexiga underkläder från evasunderklader.se

Kolla in i bloggen och tävla ;)

http://rosachica.blogg.se/

2009-11-29 @ 20:54:31
URL: http://rosachica.blogg.se/
Postat av: Hell's Bitches - The "Naked" Truth

RÖSTA! SKA KISSIE SÄTTAS I EN VÄLFÖRSEGLAD LÅDA TILL SIBIREN ELLER INTE?

Gå in på min blogg och rösta!



/ Hell's bitches - The Naked Truth

2009-11-29 @ 21:18:26
URL: http://hellsbitches.webblogg.se/
Postat av: Hell's Bitches - The naked truth!

Länken:



http://hellsbitches.webblogg.se/2009/november/borde-kissie-skickas-i-en-kartong-till-sibiri.html#comment



2009-11-29 @ 22:16:13
URL: http://hellsbitches.webblogg.se/
Postat av: Anonym

det handlar inte om det, och jag tar ju lixom snarare åt mig eftersom det bara är jag och jenny kvar här. sen tycker jag bara att det är tråkigt om det är så du tycker att vi har blivit. jag mår så himla bra hur som helst och jag känner mig inte mindre lisa bara för att jag har fått nya kompisar. jag fattar inte varför allt som har med norrtälje att göra är dåligt helt plötsligt?

2009-11-29 @ 22:51:52
URL: http://linderlisa.blogg.se/
Postat av: Bela!

jätteberörande text! Du är coolast B-) Det har jag alltid tyckt! och du är den bästa upptäckten jag har gjort! Du är min lila skatt som förgyller dagen ! <3

2009-12-01 @ 19:59:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0