åhå aha

För att hänga med i svängarna så tänkte jag haka på när de gäller "hiss/diss" grejen ;)

DISSAR

Okej ingen ska ta åt sig nu men folk som sprayar över eller suddar sitt fejs på bilder! Hur jobbigt är de inte liksom? Sitter man och läser och är intresserad på hur en människa ser ut så kommer det en bild där man bara ser kläder och kropp. Så otroligt tråkigt. Man är inte unik för att man har en smal slank kropp med fina kläder! Man är unik när man kan stå för hur man ser ut för man kommer aldrig bli snyggare vare sig man suddar ut ansiktet på kort eller inte? Visst att man kan ha komplex för sitt utseende men skit i att ens ta bilder då, eller vad sägs om att bara se på livet ur en annan vinkel ? Att man faktiskt kan vara omtyckt även fast man inte är lika snygg som folk på röda mattan i Hollywood? Nu skrev jag en hel bok men de är verkligen värt att ta upp! ;)

Ytliga människor
Det är lite samma sak som förra dissen. Folk som tror att allting sitter på utseendet! Folk som kanske är jätte feta och helt groteskt fula kanske undviks av tex klasskamrater, vänner, kankse till och med familj! men jag har faktiskt lärt mig att för det första säga till dom som dömer folk på det sättet, och för det andra se den personen som en helt vanlig människa som man kan vara trevlig mot, säga hej och behandla som en människa ska behandlas. så som jag själv skulle vilja bli behandlad! Jag älskar att säga hej till folk som jag vet är lite utstötta och inte riktigt är "med" för efter det mår jag som person bra och kan känna att jag gjort någon annan glad av ett vanligt hej! hur bra är det inte liksom!?

 "Pappa betalar" snacket!
Kom igen, hur länge ska man leva på det? Visst, skönt och enkelt sätt att leva. men någongång måste man vell lära sig att leva på sig själv och inte på pappsen!? han kommer ju så småningom att dö och man lever vell själv inte på någon annan? Jag tycker att alla borde få lära sig att både tjäna, spara, prioritera och sköta sina pengar redan vid 15 års ålder åtminstånde :O Visst att man kan be om pengar till vissa saker som barnbidrag/studiebidrag helt enkelt inte räcker till. Men att alltid leva på sina föräldrar är vell lite väl?





HISSAR

Småsyskon
Man lever ett liv fyllt med problem och man skulle bara vilja gå och dö, MEN så finns det saker som får en att se lågan. Kan de vara något annat jag snackar om än småsyskon? Visst att dom kan vara rena rama plågan, pain in the as! Men när dom är glada mysiga gulliga så får man verkligen livsglädje! VERKLIGEN något man behöver! Så alla borde skaffa sig småsyskon ! ;)

SALT
Och nej, de är inte salt salt jag pratar om ;) Det är helt enkelt butiken SALT! Jag sprang runt och visste värken ut eller in vad gällde kläder till skolavslutningen. men så dök den helt underbara affären upp och där inne tjejer, där finns det kläder! För helt otroligt rimliga priser! Kläderna där inne är liksom fräsha! sånt man kan ha till vardag och fest ;) Loveit!!!

Högklackadeskor!
Okej, såhär ligger det till! Jag som själv inte är en pinnsmal människa med små ben tar stor glädje av klackskor! med klackskor kan man på två sekunder få en snygg form på benen! hur underbart låter det inte liksom! plus att man känner sig ståtlig där man går i sina gyllene skor :) Det passar typ till allt förutom mjukisbyxor och såna myskläder. men jeans och klänningar och kjolar och såna saker. Då kan man på enkelt sätt vara snygg både till fest och vardag :) wonderful! Och är man kort och missnöjd med de kan man även där ta klackskor till hjälp ;) lite jobbigt blir det ju för dom som tycker att dom är för långa. men då kan man ju ta en klack :) somsagt. Klackskor hissar jag flaggan för!


Nu vill jag minnsann att ni ska tyckatill om min lilla lista! så kanske kankse den kan återkomma ngngång :)

Kommentarer
Postat av: lovisa

Maliin, jag håller med där!

På både hissen och dissen.

kanon! (Y)

2009-06-06 @ 21:59:01
Postat av: MalinWahlgren

Lovajsen min babe! Tack så mycke! :)

2009-06-06 @ 22:25:40
URL: http://mmalinwahlgren.blogg.se/
Postat av: t

håller med dig! hatar trångsynta människor som bara dömer på utseéndet och inte ens ger personen en chans eftersom att den är "ful"! och de känns verkligen bra att veta att ett litet hej kan göra så att en utstött person känner sig lite bättre, och inte känner sig helt osynlig! bra blogg :)

2009-06-07 @ 13:06:00
Postat av: MalinWahlgren

Tack så himla mycket t! :)

2009-06-07 @ 18:08:54
URL: http://mmalinwahlgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0